سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جای خالی صنایع تبدیلی در بام ایران

جای خالی صنایع تبدیلی در بام ایران/ دلال‌های هندی به میدان آمدند


نبود صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری موجب شده است که محصولات تولیدی از جمله بادام توسط دلالان با قیمت بسیار پایین از کشاورزان و باغداران خریداری شود.

به گزارش مشرق، استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های جنوب غربی کشور است که یک درصد از کل مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است. بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌های اشتغالزا در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود به طوری که اشتغال بیشتر مردم در این استان وابسته به کشاورزی است.

بیشتر بخوانید:نان بی‌زحمت دلالان از خون دلِ باغداران مرکبات

هم اکنون فعالان بخش کشاورزی در این استان در زمینه‌های تولید محصولات باغی و گلخانه‌ای، محصولات زراعی و تولید ماهی فعالیت می‌کنند. این استان توانسته است که در بخش‌های مختلف کشاورزی در زمینه تولید رتبه‌های کشوری کسب کند که مهمترین آنها رتبه اول تولید ماهی سردآبی و بادام است.

ببینید:عکس/ روزهایی به طعم شاه‌توت

در حالی که این استان با وسعت کوچک خود توانسته به موفقیت‌های ارزشمندی در زمینه تولید محصولات کشاورزی دست یابد اما نبود صنایع تبدیلی در این استان موجب شده است تا بسیاری از محصولات کشاورزی به صورت خام و بدون فرآوری از استان خارج شود.


چند ماه پیش بود که باغداران محصول هلوی تولیدی خود را به علت نبود صنایع فرآوری و تبدیلی در استان با قیمت‌های بسیار پایین برای جلوگیری از خراب شدن وارد بازار کردند چند ماه پیش بود که باغداران محصول هلوی تولیدی خود را به علت نبود صنایع فرآوری و تبدیلی در استان با قیمت‌های بسیار پایین برای جلوگیری از خراب شدن وارد بازار کردند و این امر سبب شد که تولید کنندگان هلو درآمد خوبی در سالجاری نداشته باشند.

هم اکنون بادام به عنوان مهمترین محصول باغی و کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به صورت خام از منطقه خارج می‌شود و سود بسیار کمی را عاید تولیدکنندگان این محصول می‌کند.
منبع.. مشرق نیوز